X

Rozhovor s majiteľkou Bella Rose – Martinou

Na začiatku bol sen. Martina Svadbíková, majiteľka Bella Rose, túžila priniesť do českých a slovenských domovov šmrnc škandinávskeho štýlu bývania. Nezostala však iba pri snívaní a svoj nápad odvážne pretavila do e-shopu s bytovými doplnkami, ktorému dala dnes už známe meno – Bella Rose. Ten vám, našim zákazníkom, vnáša do domova nielen škandinávske doplnky a trendy dekorácie, ale hlavne krásnu atmosféru.

Ako to všetko začalo?

Vtedy som si sama organizovala svoje prvé bývanie a stále niečo menila, prestavovala, nosila skrinky tam a zase späť (a manžel mi trpezlivo pomáhal, aj keď z toho asi v duchu šalel). Samozrejme som hľadala tie najkrajšie dekorácie, pre ktoré som mala slabosť vždycky (prvé svoje vreckové som už ako malá utratila za vázičku). Na internete sa mi páčili fotky zo škandinávskych interiérov, ale u nás sa nič také nedalo zohnať. Tak mi napadlo, že by som ich mohla rovno predávať a tým všetko vyriešiť.

Mala som 24 rokov a bola som doma s dvomi malými deťmi na materskej dovolenke. Mala som čerstvo doštudované gymnázium a anglicky som vedela len pár viet. Nevedela som nič o podnikaní, nieto ešte o online podnikaní. Vtedy sme žili zo skromnej manželovej prvej výplaty, môjho rodičovského príspevku a bez úspor. No doteraz mi vlastne nie je úplne jasné, ako sa to celé stalo 🙂

Kedy si prvýkrát navštívila Škandináviu? Čo ťa na nej zaujalo?

Prvýkrát som sa rozhodla ísť do Dánska hneď v lete 2009, chvíľku po založení Bella Rose. Prvé asi tri mesiace som sa snažila spolupracovať z českými dovozcami, aby som sa vôbec niečo naučila o e-shope a predaji. Veľmi rýchlo mi ale došlo, že takto sa nedá odlíšiť a ponuka bola tak obmedzená. Nakoniec sa to nedalo urobiť inak, než sa vydať na veľtrh do dánskeho Herningu a tak skúsiť osloviť zahraničné značky. Manžel išiel so mnou, aby mi pomohol so šoférovaním auta na dvanásťhodinovej ceste aj s angličtinou. A hlavne ako psychická podpora.

Nikdy som neviedla obchodné rokovania ani v ČR a zrazu ísť až do Dánska a tam niekoho presvedčiť? Mala som obrovský strach, ale zároveň som cítila, že jednoducho musím. Na cestu sme samozrejme nemali peniaze, v Dánsku bolo strašne draho, takže sme spali v hoteli len jednu noc a ďalšie už v aute, jedlo sme si viezli v kufri so sebou. Pamätám si, akonáhle sme prešli hranice Dánska, úplne som sa zamilovala do všetkého – do trávy okolo, do domov, do vzduchu, do každej uličky. Tá láska mi vydržala dodnes. Myslím, že to bola celá tá atmosféra, „hygge,“ ktorá na mňa už vtedy dýchala a ktorú som si tak veľmi priala ukázať aj ostatným v Česku.

Tvoj e-shop funguje už cez 14 rokov, čo ti pri tom pomyslení beží hlavou?

Za tie roky sme veľmi vyspeli ako tím aj ako e-shop. Naše poslanie je stále inšpirovať k vytváraniu krásnej atmosféry okolo seba, ale už nejde primárne o to, aby sme do Českej republiky a na Slovensko priniesli nedostupné značky a tovar, ako to bolo potrebné na začiatku. Skôr sa snažíme na sklade udržiavať širokú ponuku, postarať sa o skvelý zákaznícky servis, novú inšpiráciu alebo zážitok zo samotného vyberania. Stále sa snažíme v rámci nášho brandu o taký, povedzme, kurátorský výber, ale v oveľa širšom poňatí, čo sa týka štýlov a rozmanitosti.

Vidím, že sú aj naši zákazníci oveľa viac odvážni, osobití a vedia, čo sa im páči. Z veľmi širokej ponuky na Slovensku aj v zahraničí rýchlejšie spoznajú, aký štýl alebo vysnívaný produkt sa im páči. Tiež sa neboja dizajnoviek ani nevšedných kombinácií. Veľmi oceňujem, aký pokrok v oblasti dizajnu a jeho dostupnosti a použitia sa tu za tie roky udial. Zdá sa mi, že od čias, keď sme začínali, sa výrazne premenila aj ponuka našich stálych dodávateľov. Niektorí z romantickej značky vyrástli do minimalizmu, napríklad Hübsch, iní naopak z minimalizmu prešli do väčšej osobitosti, ďalší vyrástli z malej značky na lídra dánskeho dizajnu, napríklad Maileg. Pridali sme aj plno nových značiek, či už škandinávskych ikonických alebo novo vzniknutých. Je krásne ten vývoj pozorovať – ako rastieme všetci spoločne a navzájom sa značky aj zákazníci ovplyvňujú.

V poslednej dobe na Bella Rose pribudlo množstvo nových značiek, napríklad Humdakin, Eva Solo, Strömshaga… Čím ťa oslovili?

Každá z vyššie uvedených značiek ma zaujala niečím iným. Na Humdakin sa mi veľmi páči ich udržateľná linka v spojení s nadčasovým dizajnom. Veľkú časť sortimentu tvoria napríklad upratovacie prostriedky. Veľmi ma baví, keď sú také obyčajné veci zároveň také krásne, že si ich s radosťou vystavíte na obdiv.

V sortimente dánskej značky Humdakin nájdete ekologické prostriedky na upratovanie ale aj voňavé difuzéry a kozmetiku.

Eva Solo je zase značka, ktorú pri svojich cestách do Dánska v obchodoch obdivujem už roky. Je pre mňa symbolom minimalizmu a kvality v jednom. Milujem ich kolekciu riadu a doplnkov na varenie Nordic kitchen. Nedá sa povedať, že by mi nejaká značka bola vyložene najviac blízka, ale asi najväčšiu radosť mám z Eva Solo, a to práve preto, že som pre ňu mala slabosť už tak dlho.

Milujete minimalizmus v kuchyni? Tak to sa vám kolekcia Nordic Kitchen od Eva Solo bude určite páčiť.

Švédska Strömshaga jednoznačne poteší všetkých milovníkov vidieckej atmosféry. Ja osobne milujem ich petrolejové lampičky. Myslím, že môžu nádherne vyniknúť aj v jednoduchom interiéri, a to obzvlášť vtedy, keď ich je viac pohromade.

Milovníkom vidieckeho štýlu bývania určite urobia radosť doplnky od švédskej značky Strömshaga.

Ktoré značky na Bella Rose patria medzi tvoje najobľúbenejšie?

Čo sa týka obľúbených značiek, všeobecne sa v našom domove najčastejšie obraciam k značkám Kähler, Meraki, Fine Little Day, Ferm Living a Skandinavisk. Na záhradu milujem Ib Laursen a Graden Trading. Keď ide o darčeky pre priateľov, najčastejšie robím radosť vejármi, pohármi alebo hrnčekmi z našej Bella Rose kolekcie. Ako darček sa mi páči aj papierenský tovar od Rifle Paper alebo vonné sviečky. Rada darujem aj to, čo sa páči mne samotnej – napríklad nedávno som kamarátke darovala hrnček z limitovanej kolekcie 70’ od HK Living. Je neskutočne krásny a výnimočný.

Zlákal ťa v poslednej dobe nejaký trend v bývaní?

Tento rok sa mi veľmi páči trend brokového skla, pre ktorý som sa nadchla už v decembri v Kodani. Preto ma veľmi zaujala lampička z jarnej kolekcie od Hübsch.

Čo hovoríte na lampičku z brokového skla od Hübsch?

Tiež veľmi frčia zemité farby, teda odtiene ako hnedá, béžová, či odtiene vo farbe piesku alebo horčice, takže pokukujem po tejto tácke od Fine Little Day. Úplne ju vidím u nás na terase s nejakou limonádou alebo letnými raňajkami.

Podľahla som aj trendu drevených zvieratiek. Celoročne máme doma v kuchyni zavesenú opičku od Kay Bojesen, to je taká škandinávska dizajnová ikona. Vedeli ste, že vznikla už v roku 1951? Ako jarné dekorácie mám už druhý rok doma vtáčiky od Novoform, ktorí mi pripadajú neskutočne roztomilí.

Čo ťa v poslednom čase najviac inšpirovalo?

Naposledy ma najviac inšpirovala cesta do Kodane. Cesty do Dánska sú pre mňa vždy najväčšou inšpiráciou, či už v pracovnom alebo osobnom slova zmysle. Vždy tam nájdem niečo nové, krásne, nové obľúbené miesto, značku, kaviareň alebo len drobnosť v životnom štýle. Asi sa už o mne vie, že Škandináviu, najmä Dánsko, skrátka milujem. Je to zároveň miesto, kde si vždy dobijem baterky. Tento rok by sme s rodinou radi vyrazili späť za našimi priateľmi na dánsky ostrov Bornholm, tak sa teším, čo nové objavíme. A všetkým, ktorí v Dánsku ešte neboli, zo srdca odporúčam sadnúť do auta alebo si kúpiť letenku a vyraziť. Všadeprítomné hygge a lásku k dizajnu treba zažiť na vlastnej koži. Budete nadšení!

Ako si predstavuješ dokonalé víkendové ráno?

Predstavujem si ráno na našej drevenej terase, zaliate jarným slniečkom, prevoňané vôňou orgovánu a bylinkami zo záhrady. Zabalená do deky s vrniacou mačkou na kolenách a voňavým kapučínom v ruke. Všade je pokoj, nikto odo mňa nič nechce a mám vzácny čas sama na seba. Alebo sme spolu len my dvaja s manželom, rozprávame sa a spriadame nové plány a sny… Ach. Tak snáď to niekedy klapne! Väčšina našich víkendových rán je teda oveľa divokejších, ale dá sa povedať, že na slniečko, vôňu orgovánu a kapučíno si medzi všetkým tým chaosom nájdem čas vždy. 🙂

Terasa majiteľky Bella Rose je hotový hygge raj, čo hovoríte? Podrobnejšiu virtuálnu prehliadku nájdete aj u nás na e-shope.

Veríme, že vás rozhovor s Martinou bavil a že vás možno aj trošku inšpiroval. Prajeme vám krásne jarné dni plné pohodovej atmosféry.

Martina, Soňa & Bella Rose

Padli vám do oka niektoré kúsky z výberu našej majiteľky? Nájdete ich na našom e-shope:

Soňa Šáliová:
Mohlo by se vám líbít