X

Mojim cieľom bolo priniesť viac ľahkosti, hravosti a inšpirácie, hovorí zakladateľka Martina o redizajne webu Bella Rose

Všimli ste si, že Bella Rose má nový kabátik? Viac ako rok sme starostlivo a pomalými krôčikmi ladili redizajn webu tak, aby bavil a inšpiroval nielen vás, našich zákazníkov, ale aj celý náš tím. A myslíme, že sa to podarilo na jednotku! V dnešnom rozhovore sme vyspovedali zakladateľku Bella Rose Martinu, ktorá s celým nápadom prišla, a tiež hlavnú grafičku Šárku, ktorá dala celému redizajnu podobu naprieč všetkými kanálmi a samotným webom.

Ako šiel čas s Bella Rose.

Prečo si sa, Marti, rozhodla pre redizajn webu a kedy ti táto myšlienka napadla?

Myšlienka, že by sme mohli dizajn webu a celkovo aj brand posunúť zase ďalej, mi zišla na um niekedy na jar minulého roku. Vnímala som, že za posledné roky sa u nás zmenilo viac vecí. Pridali sme plno nových značiek a naopak niektoré staršie, s ktorými som už necítila taký súlad, sme zase vypustili alebo obmedzili.

Veľa zmien sa prirodzeným vývojom udialo aj u našich dodávateľov – posúvajú sa ešte viac do minimalistického štýlu, dávajú dôraz na krásne fotky, vizuálnu prezentáciu, spolupracujú s rôznymi dizajnérmi alebo predstavujú limitované edície. Prišlo mi to preto ako prirodzený vývoj, že tomu prispôsobíme vizuálnu komunikáciu a grafiku webu tak, aby sme mohli toto všetko priblížiť zákazníkom. Mám rada, keď sa aj značka v čase postupne vyvíja, rastie a rozpráva ďalej a ďalej svoj nový príbeh. Robíme tak priestor aj pre novú inšpiráciu a nové nápady.

Aký vnímaš najväčší rozdiel medzi webom Bella Rose z roku 2017 a terajšou podobou?

Keď sme v roku 2017 pracovali na grafickej podobe nového webu a novom vizuály značky, cieľom bolo ukázať takú „ženskú“ energiu Bella Rose. Stále romantickú, ale už viac v modernom poňatí, pretože v začiatkoch značky v roku 2009 u nás prevažoval najviac romantický štýl vo vintage štýle, ktorý bol vtedy veľmi na vzostupe a plno škandinávskych značiek ponúkalo prevažne tento štýl. V roku 2017 sme už mali oveľa širšiu ponuku, čím ďalej tým viac bol u nás vidieť aj minimalistickejší dizajn a viac štýlov. Snažili sme sa inšpirovať k tomu, aby krásna atmosféra bola vnímaná naprieč štýlmi, ako niečo osobité a nadčasové. Stále ale bola atmosféra okolo Bella Rose veľmi nežná, romantická, ružová a útulná.

Keď sa zamyslím nad vývojom do súčasnej podoby, povedala by som, že Bella Rose sa postupne vyvíja rovnako tak, ako sa vyvíja dizajnový svet okolo nás. Stále je naším najdôležitejším pilierom tvorba krásnej útulnej atmosféry. Verím, že to, akým prostredím sa obklopujeme, má veľký vplyv na naše prežívanie a náladu. Spôsob, akým si okolo seba môžeme tvoriť krásnu atmosféru môže byť rôzny – ako romantický, tak aj divoký a hravý, minimalistický alebo napríklad úplne strohý. Každý si môže nájsť to svoje. Krásne je, že ako rastie ponuka aj dostupnosť rôznych značiek, rastie aj sloboda tvoriť si atmosféru presne podľa svojho osobitého štýlu. Na druhú stranu vnímam, že vo všeobecnosti je na trhu v súčasnej dobe oveľa viac značiek a produktov, než bolo, keď sme začínali. Niekedy to môže mať opačný efekt a ja sa možno chvíľami cítim až zahltená.

Novým dizajnom sprevádza atmosféra, jemné linky a nové farby.

Preto by sme chceli v Bella Rose urobiť priestor aj menším značkám a kolekciám, príbehom ľudí, ktorí za značkou alebo produktom stoja. Chceme dať ešte väčší priestor hravosti, limitovaným edíciám, nadčasovým ikonám, ktoré sa dajú ľahko doplniť trendovým kúskom, ale inak budú krásne mnoho rokov. Sústrediť sa na rozšírenie našej vlastnej kolekcie Bella Rose a tvoriť ju nadšene so šikovnými ľuďmi okolo nás. Mojím cieľom nie je chrliť každú sezónu bez rozmyslu mraky nových kolekcií a nových položiek, ale starostlivo si vyberať. Rozprávať príbeh. Zákazníkom, ktorých baví štýl Bella Rose, ukázať inšpiráciu, uľahčiť im výber a priniesť aj viac ľahkosti a hravosti. Pretože keď nás aj vás Bella Rose baví, nie je to len práca, ale splnený sen.

Menilo sa aj logo alebo stále stelesňuje hlavnú myšlienku Bella Rose?

Logo zostáva rovnaké. Kytička v logu je pre mňa stále symbolom tej ženskej energie, jemnosti, ale zároveň je v minimalistickej linke, ktorá sa v grafike potom slobodne vlní do iných tvarov a obrysov. Je to taký náš signature prvok rovnako ako claim “All About Atmosphere”, ktorý vyjadruje všetko, čím Bella Rose je.

Na akej vlne trendov sa teraz vezie nová podoba webu?

Základná podoba webu je cielene na neutrálnom podklade čiernej, béžovej s kvapkou našej ikonickej ružovej. Chcela som neutrálny základ práve preto, aby sme nechali priestor čo najviac vyniknúť nádherným interiérovým fotkám, ľuďom a príbehom.

Tiež je to krásny základ pre farebnú hravú paletu, ktorá ma čoraz viac baví. Je to rovnaké ako v interiéri – neutrálny základ je skvelá vec, ale najlepšie je využiť ho preto, aby sme sa mohli sem tam odviazať, nebáli sa experimentovať, meniť veci a hrať sa. A to sa veľmi teším.

Uvidíte hravosť, viac inšpirácie a moderné prvky.

Čo sa ti na novom dizajne páči najviac?

Veľkú radosť mám z toho, že na prvý pohľad zmena nie je taká veľká. Celú premenu webu sme robili veľmi citlivo a jemne, aby sme zachovali nadväznosť a zákazník sa necítil pri prvej návšteve ako na úplne cudzích stránkach. Napriek tomu, že sa premenilo naozaj veľa vecí, stále sa cítite ako na webe Bella Rose, a to bolo pre mňa naozaj dôležité.

Teším sa z novej funkcie Shop the look, kde môžeme naše fotky prepojiť priamo s produktmi. V menu zase pribudla nová kategória Inšpirácie, kde chceme ukázať, čo nás práve baví, aké farby, materiály, novinky alebo s kým sme urobili zaujímavý rozhovor.

Čo bolo na celom procese tvorby najťažšie?

Musím pochváliť celý vývojový tím za ich nadšené nasadenie, verím, že pre každého bola výzva niečo iné. Pre mňa osobne bolo najťažšie nestratiť jasnú víziu a linku. Hlavne na začiatku bolo mnoho smerov, nápadov, možností farieb, písma a vizuálnych ciest, kadiaľ sa vydať, a pre mňa, ako kreatívca, bola najväčšia výzva povedať jednému smeru „áno“, ale potom ďalším mnohým „nie“ a už sa držať jednej cesty a neobzerať sa späť. V tom mi veľmi pomohla naša grafička a dlhoročná strážkyňa brand štýlu Šárka.

Pre redizajn webu si oslovila opäť Šárku Ouřadníkovú, ktorá vytvárala nový web už v roku 2017. Kde ste čerpali inšpiráciu pre jednotlivé prvky?

Keď som po rokoch oslovila opäť Šárku a ona mi povedala, že má práve priestor a rada sa do projektu znova pridá, bola som nadšená. Všetko do seba zapadlo a veľmi si našu spoluprácu užívam. Šárka vždy bola človek, ktorého vnímam ako umelca skôr než grafika, čo pokladám za obrovský dar a prínos. Šárke som na začiatku nezadávala až tak konkrétnu inšpiráciu, ale skôr moju predstavu, kam chcem značku posunúť, čomu potrebujem urobiť priestor, aký pocit má za tým byť. A nesmierne ďakujem za to, že Šárka je s Bella Rose už od začiatku zohraná, pozná celý príbeh, celý vývoj a aj produkty a značky.

Prvotné nápady na redizajn som nechala dosť na nej a užívala som si tú radosť a prekvapenie, keď mi posielala prvé nápady. Šárka je kreatívna osobnosť a má výborný vkus a ja mám skúsenosť, že takýmto ľuďom je najlepšie dať len dôveru a priestor. To dôležité už potom príde samo. Najviac ma bavilo, keď Šárka čerpala inšpiráciu vlastne z našej kytičky v logu a jej linky a vymyslela z nej napríklad obrázky ikonických produktov alebo jej fragmenty na rôzne bannery.

Kytička v logu ako zdroj inšpirácie pre nové prvky na Bella Rose.

Čo by si si priala, aby zákazníci na novom webe našli?

Najviac by som si priala, aby bol redizajn webu takým novým plátnom na nové nápady, projekty, spolupráce, pre hravosť, ľahkosť, lásku k dizajnu a zákazníci aby na ňom našli stále novú inšpiráciu. Aby ich bavilo stránky prechádzať aj keď nič nenakupujú, ale možno len popíjajú svoju rannú kávičku alebo relaxujú surfovaním na nete, plánujú a snívajú. Aby ich naše stránky vždy inšpirovali k užívaniu si a tvoreniu krásnej atmosféry okolo seba, pre seba aj pre ostatných. A aby sme si v Bella Rose k sebe prilákali zákazníkov, s ktorými máme toto spoločné.

Kto vlastne za novým vizuálom stojí? Môžeš sa nám, Šárka, trošku predstaviť?

Som grafička na voľnej nohe, maliarka minimalistických abstrakcií a milovníčka všetkého krásneho. Tvorím a žijem s rodinou na starom dedinskom statku obklopenom prírodou, v ktorej najradšej relaxujem aj čerpám inšpiráciu. V Bella Rose mám na starosti kreativitu naprieč celým brandom, rozmaznávanie nášho génia loci aj upgrade a vývoj nového vizuálneho štýlu.

Ako ste sa s Martinou zoznámili a ako spomínaš na úplne začiatky Bella Rose?

Dlhoroční zákazníci si ma možno budú pamätať z môjho interiérového blogu s názvom Ma Maison Blanche, vďaka ktorému sme sa tiež v úplných začiatkoch Bella Rose s Martinou zoznámili. Spojila nás spoločná láska k škandinávskemu dizajnu a Bella bola konečne zhmotnením toho, čo sme toľko obdivovali v zahraničí. Priviedla do Čiech prvé škandinávske značky a vintage produkty, ktoré sme predtým márne zháňali po bazároch alebo skúšali tvoriť samy. Nakoniec z priateľstva postupne vyústila aj naša spoločná úplne prvá grafická a stylingová spolupráca.

Aký štýl bývania sa ti páčil v roku 2017 a premenil sa za tú dobu do inej podoby? Vnímaš za seba nejaký vývoj v škandinávskom štýle, ktorý môžeme vidieť dnes?

Vtedy som mala doma všetko veľmi čiernobiele, grafické vzory, typografiu. Povedala by som, že dnes je to o návrate ku koreňom. Kombinácia nového a starého, tradičného aj moderného v harmónii. Škandinávsky dizajn do istej miery nemožno definovať presne, je v ňom určitý druh minimalizmu, nenútenosti a osobitosti, a to je to, čo ma na ňom stále baví.

Pamätáš si na prvú vec, ktorú máš z Bella Rose? A máš teraz v hľadáčiku nejakú aktuálnu?

Teda, to už si vážne nespomeniem, ale veľká láska bol vtedy béžový bodkovaný čajový servis od Green Gate a všetko od Tine K Home. V našej škandinávsko-vidieckej kuchyni by bola krásna medená forma na bábovku od Nordic Ware, v kúpeľni mydlo na ruky od obľúbenej prírodnej kozmetiky Meraki, a hlavne potrebujem zase do kolekcie obľúbený biely porcelánový hrnček Kähler Hammershøi, pretože sa nám nedávno jeden rozbil.

V roku 2017 si vytvárala nový web Bella Rose, logo aj sám vizuál brandu. Teraz v roku 2023 máš na starosti opäť nový redizajn. Čo ťa najviac inšpirovalo vtedy a dnes?

Povedala by som, že je to celkový posun a vývoj nielen v oblasti dizajnu a jeho vnímania, ktorý úzko súvisí aj s posunom našim vnútorným. Teda s naladením Martiny, mojím aj celého tímu a našich zákazníkov. Brand je tak celok so všetkým, čo sa neustále vyvíja a mení, a teraz bol jednoducho len ten správny čas ďalšiu premenu a ideu, ktorá zrela v posledných rokoch, uviesť do života.

Prianím zakladateľky Martiny bola vzdušnosť, ľahkosť a minimalizmus.

Keď už sme pri logu, ako celkovo vnímaš našu kytičku, linku a čo pre teba znamená?

Naša kytička, ktorá je štylizovaným kvetom ruže, je pre mňa náš ikonický vizuálny prvok aj jemný základ, ktorý sa teraz znova vracia na scénu a z ktorého všetko ďalšie vychádza. Linka sa tak teraz viac rozvlnila a preniesla aj do ďalších grafických a vizuálnych prvkov, akými sú napríklad jednoduché kresby dizajnových produktov alebo abstraktné motívy tvorené z liniek v pozadí našej webovej grafiky aj nových tlačovín. Linka je tak pre mňa nekonečným zdrojom hravosti a kreativity, ktorý najnovšie prepája celý brand.

Aký vidíš najväčší rozdiel medzi webom Bella Rose z roku 2017 a dnešnou podobou?

Páči sa mi väčšia vzdušnosť, minimalizmus, nekomplikovanosť grafiky i jednotlivých funkcií. Najkrajší imidž a produktové fotky teraz viac vyniknú, užijeme si ich vďaka väčšiemu formátu a tiež videám, ktoré budú u naj produktov súčasťou galérie. Verím, že teraz bude väčší priestor aj na drobné detaily a kreatívnejšie spracovanie jednotlivých stránok, aby vás prezeranie ešte viac bavilo.

A v neposlednom rade sa teším na obsah sám, na návštevy, inšpiráciu v podobe trendov a štýlov, ale aj na nestarnúcu klasiku a nadčasovosť. Tiež pribudnú ďalšie nové dizajnové produkty a značky, pri ktorých pôjdeme viac do hĺbky napríklad v rámci ich etického pôvodu a spracovania alebo predstavenia ústrednej myšlienky priamo od dizajnéra.

Spoznáte jednotlivých dizajnérov a inšpiratívne osobnosti, s ktorými spolupracujeme.

Prečo ste sa s Martinou rozhodli zvoliť ako dominantnú farbu béžovú a neprídeme o našu typickú ružovú, ktorú naši zákazníci dobre poznajú?

Skôr sme zjednodušene povedané vymenili studený neutrálny základ za teplý a pridali viac farieb :-). Vďaka jemne béžovému podkladu sa nám nové prvky a výraznejšie farby krásne kombinujú. Typickú Bella Rose ružovú farbu tak už nenájdete na výrazných motívoch, budú ju striedať aj ďalšie farby, avšak na tých najdôležitejších detailoch a čisto brandových záležitostiach stále zostáva na prvom mieste.

 

Je nejaká časť, ktorá vás na novom redizajne baví? Ktorá sa vám páči? Napíšte nám, radi by sme počuli spätnú väzbu aj od vás. 🙂

Dúfame, že u nás nájdete množstvo inšpirácie a že pre vás budú chvíle strávené na Bella Rose príjemným zážitkom.

Michaela, Martina, ŠárkaBella Rose

 

Objavte dizajnové kúsky, ktoré sme si tu zamilovali ♥

Michaela Urbánková:
Mohlo by se vám líbít